تجهیزات اداریتکنولوژی

بهترین ترفند خرید پلاتر

در صورتی که برای چاپ نقشه ها ، کاغذها ی بزرگ ، چاپ طرح های گرافیکی ، چاپ بنرهای تبلیغاتی و … به فکر خرید پلاتر می باشید ، حتماً باید با ویژگی های یک پلاتر خوب آشنایی داشته باشید تا بتوانید دستگاه مناسب با کار خود را تهیه نمایید . 

آیا شما هم برای چاپ نقشه‌ها، کاغذهای بزرگ، چاپ طرح‌های گرافیکی، چاپ بنرهای تبلیغاتی و … به فکر داشتن یک پلاتر خوب هستید؟ 

 در این صورت باید با ویژگی‌های یک پلاتر خوب آشنا باشید تا بتوانید از بین دستگاه‌های موجود، بهترین گزینه را انتخاب نمایید. 

به طور کلی برای خریدن پلاتر باید به به موارد مختلفی توجه نمایید که در ادامه این مطلب به معرفی آنها می پردازیم . 

  1. به قیمت دستگاه حتماً توجه نمایید 
  2. توجه نمودن به کارایی دستگاه 
  3. کیفیت چاپ دستگاه 

در صورتی که برای تهیه پلاتر مشکل بودجه داشته باشید ، یکی از مهمترین فاکتورها قیمت دستگاه می باشد .

قیمت پلاتر در سال 1401 بین 80 تا 600 میلیون تومان می باشد . باید به این نکته توجه داشته باشید که تعداد قابلیت ها ، نوع کاربری ، اندازه دستگاه ، تعداد رنگهای دستگاه  از جمله مواردی است که در قیمت آن تاثیر بسزایی دارد . 

پلاترهای دست دوم

 

همچنین در صورتی که امکان پرداخت این هزینه را ندارید میتوانید از پلاتر های دست دوم استفاده نمایید . 

قبل از خرید دستگاه های دست دوم نیز حتما باید از صحت سلامت بودن قطعات دستگاه مطمئن شوید و آن را بررسی نمایید . 

چراکه دستگاه های پلاتر چند سال عمر می کنند و حتی در زمانی که دستگاه دست دوم خریداری می نمایید امکان دارد از زمان گارانتی آن گذشته باشد . 

در نتیجه در صورتی که از صحت سلامت خرید دستگاه دست دوم مطلع نباشد مجبور به تعمیر و یا تعویض قطعات آن ها خواهید شد.

پیشنهاد می کنیم بهتر است به کمک یک فرد کاربلد و یا از یک شرکت معتبر خرید خود را انجام دهید . تا در صورت بروز مشکل بتوانید از آنها کمک بگیرید 

همچنین جهت خرید پلاتر دست دوم هم بهتر است از یک فرد ماهر یا تعمیرکار ماشین های اداری کمک بگیرید تا همه قطعات را از لحاظ فنی بررسی نمایند . در نهایت می توانید بهترین خرید زا و با خیال راحت داشته باشید . 

یکی دیگر از مهم ترین نکاتی که باید در زمان خرید به آن توجه داشته باشید ، کارایی بالای پلاتر است و همچنین اینکه به جهت چه کاری کاربر قصد استفاده از دستگاه را دارد . 

پلاتر دست دوم

به طور کلی پلاترهای گوناگونی در بازار وجود دارند ، که شما باید بدانید که از دستگاه به عنوان چه کاری می خواهید استفاده نمایید به طور مثال جهت کارهای هنری و چاپ تصاویر و یا برای چاپ تصاویر و بنر های تبلیغاتی ، در این صورت می توانید با در نظر گرفتن حیطه کاری خود بهترین انتخاب را داشته باشید . 

پس از انتخاب قیمت و نوع کاربری ، اندازه پلاتر از دیگر نکات مهمی می باشد که در موقع خرید باید به آن توجه داشته باشید . 

لازم به ذکر است بدانید که در چند دهه در کارگاه های خیاطی جهت ایجاد از دستگاه پلاتر استفاده می نمایند . 

 بدانید که پلاتر خیاطی الگوهای لباس را از طریق کامپیوتر دریافت نموده و بر روی کاغذ الگو انداخته  و برش می زند .

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید اندازه پلاتر می باشد که در زمان خرید باید به آن توجه داشته باشید ، زیرا محدودیت فضا از دغدغه های اصلی شرکت ها و کارفرمایان می باشد . 

همچنین با توجه به حساس بودن قطعات این دستگاه ، امکان قرارگیری آن در فضای باز نیز وجود ندارد . در نتیجه در صورتی که نیاز شما با پلاترهای کوچک تر برطرف می گردد ، نیاز نیست دستگاه های بزرگتر خریداری کنید . 

انواع پلاترهای موجود در بازار برحسب اندازه دستگاه اندازه گیری می گردد .

اندازه دستگاه های پلاتر

پلاترهای موجود در بازار برحسب اندازه دستگاه به دسته بندی‌های زیر تقسیم می‌شوند.

پلاتر 11 اینچ 

پلاتر 17 اینچ 

پلانتار 18 اینچ 

پلاتر 22 اینچ 

پلاتر 24 اینچ 

پلاتر 30 اینچ 

پلاتر 34 اینچ 

پلاتر 36 اینچ 

پلاتر 42 اینچ 

نکته ی دیگر اینکه کاغذ هایی که در پلاتر مورد استفاده قرار می گیرد با کاغذ های پرینتر تفاوت دارند . 

از دیگر نکاتی که در موقع خرید باید به آن توجه داشته باشید کیفیت چاپ دستگاه پرینتر می باشد ، در صورتی که می خواهید بنر های تبلیغاتی بسیار با کیفیت را چاپ کنید باید از پلاتر هایی که کیفیت بالایی دارند استفاده نمایید . در مشخصات دستگاه های پلاتر این مورد بر حسب DPI  بیان می شود 

اگر در طول روز از پلاتر زیاد استفاده می کنید ، باید دستگاه پلاتر با سرعت بالا خریداری نمایید تا وقت و انرژی کاربران دستگاه را مدیریت کنید . 

همچنین سرعت  پلاتر بر اساس متر مربع بر ساعت اندازه گیری می گردد . به طوری که در طول یک ساعت دستگاه قادر است چند متر مربع چاپ کند . 

لازم به ذکر است بدانید که سرعت چاپ پلاترهای رنگی از سرعت چاپ پلاتر و عکس سیاه و سفید کمتر می باشد . 

از دیگر ویژگی هایی که برای کاربران حائز اهمیت میباشد راه های ارتباطی دستگاه پلاتر می باشد . 

در صورتی که مایل هستید بدون سیم به دستگاه متصل گردید و نگران قطع و وصل شدن دستگاه هستین ، می توانید از پلاتر هایی که قابلیت WIFI دارند استفاده نمایید . 

جالب است بدانید که اولین پلاتر توسط شرکت اچ پی در بازار ارائه شد . و بعد از آن نیز تولید پلاتر توسط  شرکت های دیگر انجام گرفت .

همچنین بخوانید از نقد و بررسی پرینتر اچ پی

از بهترین برند های پلاتر نیز می توان به برند hp ،  canon ، Epson  می باشد .

مشاهده بیشتر

مدیریت

لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا