تجهیزات اداریتکنولوژی

طرز کار پرینتر لیزری

آشنایی با طرز کار پرینتر لیزری

پرینترهای لیزری یکی از پرکاربرد ترین پرینتر ها در سازمان و شرکت ها موسسات آموزشی و حتی در منازل و فروشگاه مورد استفاده قرار میگیرد. شاید برای کاربر این سوال به وجود بیاید که پرینتر لیزری چگونه کار می کند که در این مطلب طرز کار پرینتر لیزری مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

طرز کار پرینترهای لیزری همانند دستگاه کپی میباشد پرینترهای لیزری از نظر ساختار شباهت بسیار زیادی به دستگاه خوبی داشته و از همان تکنولوژی پیروی می کند باید گفت این نوع دستگاه از اشعه نور برای تولید یک نسخه مانند متن اصلی استفاده می کند در هنگام چاپ، کامپیوتر داده های الکترونیکی را به صورت یک فایل چند مگابایتی یا میلیون‌ها کاراکتر را به چاپگر ارسال کرده و داده هایی که توسط یک مدار الکترونیکی تفسیر می شوند. 

جهت خرید چاپگر لیزری به سایت مهام پرینت مراجعه کنید.

یادگیری کار با پرینتر لیزری

موقعیت خود را بر روی کاغذ مشخص خواهند کرد و در مرحله بعدی اطلاعات سطر به سطر توسط اشعه لیزر بر روی  قسمتی از یک کارتریج لیزری ثبت شده و در آن به وسیله الکتریسیته ساکن به وجود آمده  را به خود جذب خواهد کرد. این اتفاق همانند وقتی که موها، به بادکنک باردار شده یا الکتریسیته ساکن خواهند چسبید. در این زمان کاغذ از داخل کارتریج و روی درام می‌گذرد و تونر را به خود جذب خواهد کرد.

دکمه چاپ

نکته دیگر این است که مراحل چاپ هنگامی آغاز می‌شود که کاربرد دکمه چاپ رایانه را فشار میدهد. در اینجا طرز کار چاپگرهای لیزری شروع شده و از این مرحله به بعد کامپیوتر جریان عظیم از داده های الکترونیکی را به چاپگر لیزری ارسال نموده و یک مدار الکترونیکی در چاپگر وجود دارد که تمامی معانی این داده ها را می داند و در نهایت باید بر روی صفحه کاغذ به چه شکل ظاهر کند.

مدار، زبان کامپیوتر را برای چاپ ترجمه خواهد نمود.  در مرحله آخر از طرز کار پرینتر لیزری واحدی به اسم فیوز وجود دارد که فیوزر پرینتر وظیفه آن تولید حرارت است. این حرارت تا ۲۰۰ درجه سانتیگراد خواهد رسید و می تواند  تونری که از جنس پلاستیک است. با این حرارت ذوب کند و در نهایت به کاغذ بچسباند. این میان کار چاپ پایان رسیده و کاغذ چاپ شده از دستگاه خارج میشود گرمای کاغذ چاپ شده با حرارت ایجاد میشود. تکرار این مراحل برای چاپ کاغذ های بعدی هم به همین صورت است این مراحل در واقع طرز کار پرینتر لیزری خواهد بود.

استفاده صحیح از پرینتر لیزری

پرینتر ها در کنار سایر ماشین های اداری هم نیاز به نگهداری و توجه خواهند داشت در صورت استفاده و نگهداری نادرست باعث می شویم که از عمر مفید این دستگاه کم شود، استفاده صحیح از پرینتر کار سختی نبوده فقط با رعایت چند نکته کارایی دستگاه افزایش پیدا می‌کند و کیفیت چاپ آن دچار مشکل نخواهد شد.هنگامی که مشکلی برای پرینتر به وجود می‌آید اگر این مشکل به وجود آمده برطرف نشود ممکن است که به سایر قسمتهای پرینتر آسیب وارد شود

 در خرید ماشین های اداری بهتر است که از متخصصان و تعمیر کارانی که در این زمینه فعالیت دارند کمک گرفته شود. برای استفاده صحیح از پرینتر باید به  مواردی که در زیر اشاره می‌شود دقت کرد و سپس انجام داد چرا که این نکات در طرز کار پرینتر لیزری اثر خواهد گذاشت.

مطالعه دفترچه راهنمای پرینتر:

بهتر است که دفترچه پرینتر لیزری مورد مطالعه واقع شود، و این کار بهتر است که  قبل از نصب پرینتر لیزری صورت گیرد. تا در زمان نصب آن تمامی موارد رعایت شود. برخی اوقات توجه نکردن به برخی از موارد باعث خواهد شد که مشکلاتی برای عملکرد صحیح پرینتر به وجود بیاید. نکاتی که در دفترچه راهنمای پرینتر وجود دارد در رابطه با نحوه استفاده صحیح از پرینترهای لیزری و طرز کار پرینتر لیزری نوع کاغذ مورد نیاز نوع کارتریج و تنظیمات مربوط به چاپ خواهد بود. پس  اولین کار برای استفاده از صحیح پرینتر مطالعه دفترچه راهنمای پرینتر بسیار مهم است.

پرینتر  را باید در جای مناسب قرار داد:

 یکی دیگر از نکات مهم در زمان استفاده کردن از پرینتر این است که دستگاه را در جای بسیار مناسبی قرار داد بهترین جا برای قرار دادن پرینتر به دور از گرد و غبار و آفتاب و بر روی یک میز است، چرا که وجود گرد و غبار در هوای اطراف پرینتر باعث میشود که بر  کیفیت چاپ پرینتر اثر بگذارد  و در نهایت  چیپست های پرینتر لیزری مسدود شوند. مکانی  که برای قرار دادن پرینتر انتخاب می‌شود هم باید دارای پریز برق باشد، همچنین باید در اینجا از سالم بودن پریز برق مطمئن شد. برای تمیز کردن پرینتر هم باید از دستمال بدون پرز استفاده کرد، برای اینکه از پرینترهای لیزری به خوبی استفاده شود.

کاغذ مناسب برای پرینتر:

 باید به جنس، نوع و ضخامت کاغذ بسیار توجه کرد هر پرینتر با یک نوع کاغذ با ویژگیهای خاص سازگار است که ضخامت کاغذ در کیفیت و طرز کار پرینتر لیزری بسیار اثر دارد. برخی اوقات استفاده نکردن از کاغذ مناسب برای پرینتر باعث می شود که در عملکرد پرینتر اختلال به وجود بیاید. به همین علت برای اینکه با این مشکل مواجه نشویم باید ضخامت کاغذ پرینتر را در نظر بگیریم. در رابطه با کاغذ پرینتر باید به این نکته اشاره کنیم که زمانی که از پرینتر استفاده نمی شود. کاغذ را باید از داخل آن برداشت. ممکن است بر روی سطح کاغذ گرد و غبار بنشیند و قطعات داخلی و هد پرینتر کثیف شوند و  هر زمانی که نیاز به عمل پرینت بود باید کاغذ را در داخل پرینتر قرار داد.

 استفاده کردن از کارتریج های مناسب با پرینتر:

 استفاده کارتریج یکی از نکات بسیار مهمی که در هنگام استفاده از پرینتر های لیزری بسیار مهم بوده چرا که در طرز کار پرینتر لیزری بسیار اثر گذار است، در صورتی که از کارتریج های نامناسب برای پرینتر استفاده شود کیفیت چاپ تا حد زیادی پایین می آید و به طور قطعی باید از کارتریج اصل برای پرینتر تهیه کرد تا  و مشکلی را برای طرز کار  پرینتر لیزری به وجود نیاورد.

استفاده درست با پرینتر لیزری

به روز رسانی کردن نرم افزار پرینتر لیزری بر روی کامپیوتر:

برای اینکه، از پرینتر به طور صحیح استفاده شود باید نرم افزار را بر روی کامپیوتر نصب کرد. این نرم‌افزار باید به صورت دوره ای بروز رسانی گردد. برخی اوقات یکی از دلایل به وجود آمدن مشکل در عملکرد پرینتر به نرم‌افزار آن مربوط میشود. پس برای به روز رسانی کردن نرم افزار پرینتر بهتر است که به سایت تولید کننده مراجعه نمود. و آخرین نسخه موجود را دانلود و در نهایت آن را نصب کرد. برای خرید پرینتر لیزری با فروشگاه اینترنتی مهام پرینت تماس بگیرید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا