تجهیزات اداریتکنولوژی

چگونگی اتصال به پرینتر بی سیم

ما در این مطلب قصد داریم چگونگی اتصال به پرینتر بی سیم را به وسیله ی لپ تاپ ، گوشی و تبلت های هوشمند  را برای شما شرح دهیم ، با ما همراه باشید . 

می توان گفت چندین راه جهت اتصال از طریق شبکه بی سیم (وایرلس) به دستگاه پرینتر وجود دارد ، تا بتوانید دستورات چاپی خود را انجام دهید .

به طور کلی می توان گفت بعد از آشنایی با دستگاه های پرینتر و همچنین دانستن اطلاعات آنها نوبت به دانستن در مورد اتصال به پرینتر های بی سیم بدانید . 

همچنین لازم به ذکر است بدانید که اتصال پرینتر بی سیم به دستگاه از طریق سیم کار بسیار آسانی می باشد . به گونه ای که باید کابل صحیح را

انتخاب انتخاب کرده و یک سر کابل را به پرینتر و سر دیگر آن را به کامپیوتر و یا شبکه متصل نمایید . 

در حالی که برقراری ارتباط با پرینتر بی سیم مراحل متفاوتی دارد که نیاز به دانستن آن برای برقراری ارتباط راحت و آسان با پرینتر را دارید . همچنین

گفتنیست چندین نوع چاپ بی سیم وجود دارد . 

به عنوان مثال : پرینترهای با قابلیت بلوتوث ، نوعی پرینتر بی سیم به حساب می آیند . 

نکته دیگر اینکه پرینتر هایی با قابلیت infrared وجود دارند که آنها هم در دسته پرینتر های بی سیم قرار می گیرند . 

بخش عمده مراحلی که برای ارتباط با یک پرینتر به‌ وسیله وایرلس باید طی شود، به این بستگی دارد که شما چگونه می‌خواهید با آن ارتباط برقرار

سازید ، در این مورد سه گزینه  وجود دارد : 1- اتصال به یک access point روی شبکه 2- اتصال به یک یا چند کامپیوتر به طور مستقیم  3- اتصال با

گوشی و تبلت هوشمند .

به طور کلی هر دستگاه دارای قابلیت  wifi  از جمله یک پرینتر ، می تواند یک یا بیش از یک نوع  ارتباط wifi   پشتیبانی نماید . 

Infrastructure ، ad-hoc ، wifi direct  از جمله انواع این ارتباطات می باشند .

همچنین نوع ارتباط infrastrure  نیازمند یک access point می باشد . که اغلب داخل روتر انجام می گردد . 

به طور کلی تمامی دستگاه ها با قابلیت  wifi   روی شبکه از طریق access  با یکدیگر اتصال برقرار می کنند ،

و در صورتی که شما شبکه ای با access point دارید ، هریک از دستگاه های wifi  روی شبکه باید روی حالت infrastructure تنظیم گردد . 

می توان گفت هر پرینتر wifi  این حالت را پشتیبانی می کند . 

همچنین بخوانید از آشنایی با قطعات پرینتر و کاربرد آنها

اطلاعات مهمی که در زمان تنظیم پرینتر به آن احتیاج دارید

اطلاعات کلیدی که ممکن است در زمان تنظیم پرینتر به آن نیاز داشته باشید

 

SSID شبکه (که نام آن است)

پسورد شبکه اگر داشته باشید (که الزامی است)

با فرض اینکه پسورد وجود دارد، نوع پروتکل امنیتی که در آن شبکه استفاده می‌شود. (۲WPA، WPA و WEP)

نکته دیگر اینکه شما باید اطلاعاتی جهت انجام تغییرات در تنظیمات داشته باشید . 

به عنوان مثال در صورتی که شما dhcp را که آدرس ip را به طور اتوماتیک ارائه می دهد ، off کنید . 

در این صورت باید یک یک آدرس ip به طور دستی به پرینتر اختصاص دهید . 

به طور مشابه اگر شما Access Point را برای اتصال به دستگاهی با آدرس MAC خاص تنظیم کرده باشید، باید قبل از نصب آدرس Mac پرینتر را در لیست وارد کنید. 

با فرض بر اینکه بر تنظیمات و روش نصب و راه اندازی تنظیمات آشنایی دارید مبحث را آغاز می‌کنیم.

با انتخاب هر یک از مراحل به پرینتر بی سیم خود متصل می شوید . 

 

1-اتصال با access point 

2-ارتباط مستقیم 

3-گوشی های هوشمند و تبلت 

4-اتصال با access point

 

برای اتصال به پرینتر از طریق access point  ، از کامپیوتری که درایور پرینتر بر روی آن نصب شده و همچنین به شبکه هم متصل است ، استفاده می کنیم . 

در واقع در این صورت تنظیمات پرینتر فقط شامل دو مرحله می باشد : 

1-ایجاد اتصال wifi  بین پرینتر و شبکه 

2-نصب درایور پرینتر به گونه ای که بتواند دستورات پرینت را به پرینتر ارسال نماید . 

نحوه ایجاد اتصال wifi  به نوع پرینتر بستگی دارد . 

در بعضی موارد شما باید setup wizard  را در منوی پرینتر پیدا کرده و وارد بخش تنظیمات آن شوید و ssid  شبکه را در این قسمت وارد سازد . 

همچنین در سایر موارد ، منوی جداگانه ای است که باید آن را انتخاب کرده و به طور جداگانه پر کنید . 

در برخی موارد دیگر ، درایور نصب برنامه روی دیسک وجود دارد و از شما می خواهد که با کابل usb  متصل گردید ، تا تنظیمات را روی پرینتر ارسال کند . 

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که : جهت پیدا کردن روش اتصال می توانید راهنمای تنظیمات پرینتر خود را مطالعه نمایید .

همچنین د صورتی که به این فایل دسترسی ندارید از طریق سایت کمپانی تولید کننده دستگاه پرینتر خود آن را دانلود نمایید . 

تنظیمات پرینتر برای اتصال

 

نکته ی دیگر این که با صرف نظر از روش انجام مراحل ، وقتی که اطلاعات مورد نیاز پرینتر را وارد میکنید ، اتصال باید برقرار گردد ،

در غیر این صورت ، باید نگاهی دقیق به تمام تغییراتی که در تنظیمات access point داده اید بیندازید و آنها را مجدد بررسی و در صورت نیاز اصلاح نمایید 

جهت رفع مشکل و عدم برقراری ارتباط بعد از اعمال تنظیمات در access point  ابتدا باید تنظیمات فعلی را یادداشت کنید ، و همه آنها را به حالت پیش فرض برگردانید و بعد دوباره جهت  برقراری ارتباط تلاش کنید .

در صورتی  که ارتباط برقرار نشود ، شما باید از روش مرحله به مرحله استفاده نمایید . ( آزمون و خطا ) به این صورت که یک یا چند مورد از تنظیمات را به

حالت تنظیم قبلی خود تغییر دهید و تلاش کنید تا دوباره اتصال برقرار گردد تا این که یکی از تغییراتی که باعث جلوگیری از برقراری ارتباط می شود را پیدا و رفع کنید .

توجه داشته باشید که وقتی مشکلی از برقراری ارتباط جلوگیری می کند را پیدا کردید و آن را تغییر دادین و پرینتر شروع به کار کرد ، باید تنظیمات wifi  را برای سایر دستگاه های متصل به آن شبکه را نیز ، تغییر دهید . 

به طور کلی با برقراری اتصال wifi  بقیه کارها آسان می باشد . اگر پرینتر را از طریق برنامه  نصب متصل کرده اید ، به آسانی مراحل نصب را تا نصب درایو دنبال کنید . 

در صورتی که از منوهای پرینتر برای تنظیمات اتصال استفاده نموده اید ،برنامه نصب را اجرا کرده و بعد از آن گزینه اتصال از طریق wifi  را انتخاب نمایید . اگر بعد از طی این مراحل دستگاه شما همچنان در اتصال به wifi  مشکل داشت با یک متخصص تعمیر پرینتر تماس بگیرید .  

نحوه اتصال به یک پرینتر بی سیم به صورت مستقیم با لپ تاپ 

 

با توجه به اینکه پرینتر شما از چه نوعی می باشد ، ممکن است بتوانید پرینتر خود را به سایر دستگاه های wifi  متصل نمایید . 

ارتباط مستقیم نیازمند حالت wifi  یا ad-hoc مستقیم می باشد . 

حالت ad-hoc گزینه اصلی برای اتصال بدون access point  می باشد . ارتباط با wifi  مستقیم ، شبیه به این است که ارتباط مستقیم برقرار کرده ایم ، اما تنظیمات و استفاده از آن بسیار آسان تر می باشد . 

همچنین در صورتی که پرینتر شما هریک از این دو نوع ارتباط و یا لپ تاپ شما  wifi مستقیم را پشتیبانی نکنند ، در این صورت ارتباط بدون access point قابل انجام نمی باشد . 

در صورتی که دستگاه شما حالت ad-hoc را پشتیبانی می کند ، با مراجعه کردن به دفترچه راهنما و یا سایت تولید کننده محصول می توانید آن را بررسی نمایید . 

به روشی مشابه access point  با وارد کردن ssid و سایر جزئیات در منوهای پرینتر و نصب درایور روی لپ تاپی که می خواهید از آن پرینت بگیرید ، می توانید ارتباط برقرار سازید . 

حتماً به این نکته توجه داشت که wifi مستقیم بهترین راه ارتباط می باشد ، همچنین نه تنها راحت ترین راه می باشد ، بلکه شما می توانید دو

دستگاهی را که تنها یکی از آنها wifi  مستقیم را پشتیبانی می کند ، به هم متصل کنید . 

نکته ی دیگر اینکه جهت ایجاد یک ارتباط امن و مطمئن با لپ تاپ دارای ویندوز ، به وسیله روشن کردن wifi  مستقیم ، باید روی آیکن بی سیم لپ تاپ

کلیک کرده ، پرینتر را از شبکه های موجود انتخاب نمایید و در آخر پسورد پرینتر را وارد نمایید . 

از طرفی دیگر ، تمام کاری که باید انجام دهیم از طریق برنامه استاندارد نصب درایو ، انجام می پذیرد . همچنین این برنامه تایید می کند که پرینتر درست انتخاب شده است . 

نکته مهم دیگر اینکه درصورتی که پرینتر شما wifi  مستقیم را پشتیبانی نکند اما کامپیوتر شما یا تلفن یا تبلت آن را پشتیبانی کند باز هم شما می

توانید ، بعد از اتصال به پرینتر بی سیم به لپ تاپ خود از wifi مستقیم استفاده نمایید . 

نحوه متصل شدن پرینتر بی سیم به گوشی های هوشمند و تبلت ها 

به طور کلی اغلب کمپانی های سازنده پرینتر های بی سیم ، اپلیکیشنی را به جهت انجام پرینت و همچنین اتصال به پرینتر بی سیم به طور وایرلس ارائه می دهند . 

به عنوان مثال کمپانی hp اپلیکیشنی را تحت عنوان hp eprint عرضه نموده است . 

این در حالی می باشد که همه ی این اپلیکیشن ها با هر گوشی و یا تبلتی سازگاری ندارند ، به همین دلیل از ابزارهای cloude base  استفاده می گردد . 

برای گوشی ها و سیستم های اندرویدی از نرم افزار google cloude print و برای گوشی ها و سیستم های ios از قابلیت airprint  می توان بهره برد . 

اگر قصد خرید ماشین های اداری را دارید می توانید به سایت مهام پرینت مراجعه نمایید.

مشاهده بیشتر

مدیریت

لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا