دسته‌بندی نشده

راهنمای خرید اسکنر

در راهنمای خرید اسکنر برای اسکن اسناد و ذخیره اسناد مهم استفاده می شود، با استفاده از یک اسکنر اسناد برای کسب و کار خود، فضای بیشتری را در دفتر خود باز می کنید.

می توانید امنیت اطلاعات حساس را تقویت کنید، به علاوه یک نسخه الکترونیکی از اسناد مهم دارید که به طور غیرقابل برگشتی از بین نخواهند رفت در ادامه با راهنمای خرید اسکنر با ما همراه باشید.

برای کمک به انتخاب بهترین اسکنر اسناد برای کسب و کارتان، چند سوال کلیدی وجود دارد که می‌خواهید از خود بپرسید که به شما کمک می‌کند تا جستجوی خود را محدود کنید.

همچنین می توانید جهت اطلاع از قیمت اسکنر به سایت مهام پرینت مراجعه کنید.

چه چیزهایی برای اسکن نیاز دارید؟

راهنمای خرید اسکنر در انتخاب نوع اسکنر به شما کمک می کند تا به راحتی انواع اسنادی را که برای دیجیتالی کردن نیاز دارید اسکن کنید و تصاویری شفاف و واضح را بدست آورید.

آیا اسناد و رسیدهای کاغذی را اسکن می کنید؟ آیا نیاز به اسکن شناسایی عکس دارید؟ آیا قصد دارید عکس ها را اسکن کنید؟

مواردی که قصد دارید اسکن کنید باید در هنگام انتخاب اسکنر مورد توجه اولیه قرار گیرند.

اکثر اسکنرهای اسناد قادر به رسیدگی به سوابق کاغذی، رسیدها و شناسایی عکس به راحتی هستند.

با این حال، برای اسکن عکس ها، به یک اسکنر طراحی شده خاص برای تصاویر نیاز دارید.

اسکنرهای عکس وضوح بالاتر و رنگ های پیشرفته را ارائه می دهند و ظاهر عکس ها را هنگام رندر دیجیتال حفظ می کنند.

قصد دارید چند سند را اسکن کنید؟

اگر قصد دارید آرشیوهای کاغذی را دیجیتالی کنید، به یک اسکنر اسناد با حجم بالا نیاز دارید.

در راهنمای خرید اسکنر معمولا اسکنرهای رده بالا با یک تغذیه خودکار عرضه می شوند که می تواند حجم زیادی از کاغذها را بدون نیاز به نظارت دقیق دیجیتالی کند و به شما امکان می دهد یک آرشیو دیجیتالی از فایل های خود ایجاد کنید.

با این حال، اگر قصد دارید گه گاه اسناد را اسکن کنید، با یک مدل ارزان‌تر خدمات بهتری خواهید داشت.

بسته به نیاز شما، اسکنرهای اسناد قابل حملی وجود دارند که این کار را انجام می دهند، و همچنین برنامه های کاربردی گوشی های هوشمند که از دوربین گوشی شما برای انجام دیجتالی کردن اسناد به کار می رود.

چه چیزهایی برای اسکن احتیاج دارید؟

شما از چه سیستم عاملی استفاده می کنید؟

اکثر اسکنرهای اسناد با نرم افزار رایانه شخصی به خوبی کار می کنند. اگر کسب و کار شما از سیستم عامل مک استفاده می کند، بررسی کنید که اسکنر اسنادی که مد نظر شماست سازگار است یا خیر.

به کدام نوع سنسور تصویر نیاز دارید؟

سنسور تصویر تماسی گزینه کم هزینه و فشرده تر است با این حال، برای اسکن کافی کاغذ چروک یا صفحات صحافی شده مشکل دارد.

خرید یک دستگاه شارژر این مشکل را برطرف می کند، اما اسکنر فضای قابل توجهی را اشغال می کند و هزینه بسیار بیشتری دارد.

وضوح مورد نیاز

راهنمای خرید اسکنر در انتخاب اسکنر بسیار کمک کنده است اگر فقط اسناد را اسکن می کنید، 600 تا 1200 dpi استاندارد این کار را انجام می دهد، اگر عکس ها را اسکن می کنید، حداقل به 2000 نقطه در اینچ نیاز دارید با این حال، آماده باشید که برای یک اسکنر با dpi بالاتر هزینه بیشتری بپردازید.

عمق رنگ مورد نیاز

مانند وضوح، اگر فقط اسناد را اسکن می کنید، عمق رنگ کم مشکلی ندارد برای عکس‌ها، باید حداقل عمق رنگ ۴۸ بیتی را هدف بگیرید.

اتصال USB 

اتصال USBهنوز به عنوان یک گزینه پشتیبان خوب است. از طرف دیگر، اگر چاپگری می‌خواهید که به‌صورت بی‌سیم متصل نشود، می‌توانید اتصال USB را به انواع دیگر اتصالات انتخاب کنید.

انواع مختلف اسکنر

اسکنرهای عکس قابل حمل

برای خاطرات قدیمی و اخیر زندگی، موارد بسیاری وجود دارد که افراد احساس می کنند نیاز به اشتراک گذاری تجربیات ثبت شده در یک لحظه خاص از زمان دارند.

با وجود این که این روزها تلفن‌های همراه هوشمند عکاسی زیادی انجام می‌دهند، عکس‌های چاپ شده همچنان هم در محافل حرفه‌ای و هم در محافل خانوادگی مفید هستند و هنگامی که زمان به اشتراک گذاری آن ها فراتر از مرزهای فیزیکی یا جغرافیایی فراتر می رسد، اسکنرهای عکس قابل حمل وارد عمل می شوند.

همانطور که در حال خواندن راهنمای خرید اسکنر هستید، یک نکته جالب که شایان ذکر است این است که اسکنرهای با کاربرد خاص اغلب از مدل های چند منظوره بهتر عمل می کنند.

اسکنر تخت

این نوع اسکنر از سطح صاف نوری برای اسکن اشیا استفاده می کند در برخی از اسکنرهای تخت، همیشه یک آداپتور رسانه شفاف وجود دارد که اسکن فیلم و نگاتیو را امکان پذیر می کند.

با توجه به کلمه “بعضی”، مشخص می شود که همه تخت های مسطح این ویژگی را ندارند.

ویژگی جالب دیگر اسکنرهای تخت های مسطح با کیفیت بالا، امکان اسکن بیشتر از اسناد سبک است با این نوع می توانید به راحتی کتاب ها، مجلات و کارت ها را اسکن کنید.

بنابراین، بر اساس حقایقی که قبلاً روشن شد، اگر می‌خواهید اسکنر چندکاره بخرید، به اسناد، عکس‌ها و کارت‌های ویزیت فکر کنید بهتر است به سراغ گزینه تخت بروید.

اسکنر شیت فید یا ورقی

با نگاهی به ظاهر فیزیکی در راهنمای خرید اسکنر، اسکنرهای ورقی شبیه چاپگرهای جوهرافشان فشرده هستند.

از سوی دیگر، چاپگرهای چند منظوره که دارای اسکنر هستند نیز تقریباً یکسان به نظر می رسند.

در برخی موارد، وقتی از فاصله کمی به هر دوی این ها نگاه می کنید، تشخیص تفاوت آن ها واقعاً سخت می شود.

با اسکنر ورق، اسناد کاغذی به طور خودکار از فیدر کشیده می‌شوند، از پردازشگر تصویر عبور می‌کنند و در سینی خروجی تحویل می‌شوند برای کسانی که علاقه مند به عملکردهای اسکن با حجم بالا هستند، این بهترین گزینه است.

نتیجه

نکته ای که قبل از خرید اسکنر باید به دقت به آن توجه کنید ظرفیت تغذیه کاغذ است که اغلب از مدلی به مدل دیگر متفاوت است.

به احتمال زیاد اسکنرهای چند منظوره ای پیدا خواهید کرد که خروجی هایی با کیفیت بالا از نظر اسناد، عکس ها و کارت های ویزیت ارائه می دهند، اما این مدل های کمیاب اغلب گران تر از بقیه هستند.

همچنین بخوانید از اسکنر چیست؟

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا