تجهیزات اداریتکنولوژی

انتخاب درست کاغذ متناسب با دستگاه پرینتر

برای انتخاب کاغذ متناسب با دستگاه پرینتر باید مواردی را در نظر گرفت. در صورتی که پرینتر شما مدل خاصی می باشد و از کاغذ معمولی استفاده نمی کنید ، حتماً به این نکات توجه داشته باشید :

در ابتدا باید بگوییم که هنگام خرید پرینتر حتماً به این نکته توجه داشته باشید که که آیا با خرید آن پرینتر می توانید کاغذ مورد نظرتان را با توجه نوع کسب و کار خود پرینت بگیرید یا خیر، در قسمت تنظیمات پرینتر قسمتی به عنوان دیتا شیت وجود دارد و نوع کاغذی که پرینتر شما پشتیبانی می کند و امکان پرینت دارد در آنجا مشخص شده است .همچنین سایز هایی که می توان با دستگاه پرینت گرفت در این قسمت مشخص شده است .

درصورت خرید ماشین های اداری می توانید به سایت مهام پرینت مراجعه کنید

انتخاب درست کاغذ متناسب برای دستگاه پرینتر

در صورتی که از کاغذ های ضخیم در پرینتر استفاده می کنید به این نکات توجه داشته باشید :

1-در صورتی که از کاغذ های ضخیم (گلاسه، لیبل و … ) استفاده میکنید ، بهتر است از کارتریج های اورجینال استفاده نمایید .

2-حتما توجه داشته باشید که تنظیمات دستگاه را بر روی کاغذ های ضخیم قرار دهید .نکته قابل توجه اینکه در صورتی که دستگاه برای کاغذ ضخیم تنظیم نشده باشد ، سرعت پرینت پایین تر می آید .پس در صورتی که فقط از کاغذ معمولی استفاده می کنید تنظیمات هم متناسب با آن باشد تا سرعت پرینت هم پایین تر نباشد .

3- در صورتی که از کاغذ های ضخیم استفاده می کنید بهتر است آن را در ورودی اول (سینی 1) قرار داده و پرینت بگیرید . در صورتی که از ورودی دوم (سینی 2) استفاده می کنید ممکن است پرینتر دچار آسیب گردد .

نکته دیگر اینکه اگر از برگ گلاسه استفاده می کنید ، حتماً باید متناسب با پرینتر باشد . همچنین اگر از پرینتر جوهرافشان استفاده می کنید ، باید برگه گلاسه متناسب با آن و در صورتی که لیزری باشد باید متناسب با دستگاه لیزری استفاده گردد ، در غیر اینصورت چاپ بر روی برگه پخش یا پاک می شود .

همچنین حتماً به این نکته توجه داشته باشید که در هنگام پرینت از کاغذهایی که در متن زیر درباره آنها توضیح می دهیم استفاده نکنید . چرا که در این صورت به پرینتر شما آسیب وارد می شود .

  • کاغذ منگوله دار که به درام و فیوزینگ دستگاه آسیب وارد می سازد .
  • کاغذی که لاک غلط گیر داشته باشد آن هم به درام و فیوزینگ دستگاه آسیب وارد می سازد .
  • کاغذ تا خورده باشد چون در داخل دستگاه جمع یا پاره می شود .
  • کاغذ های فکس کاربنی که به فیوزینگ آسیب می رساند و تکرار چاپ خواهیم داشت .

با در نظر گرفتن مواردی را که در این مقاله اشاره شد می توان کاغذ متناسب با دستگاه پرینتر خود را انتخاب کنید.

همچنین بخوانید از معرفی انواع تکنولوژی پرینترها از قدیم تا به امروز

مشاهده بیشتر

مدیریت

لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا